Canon 500D vs 550D med vilka objektiv?

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av  Fredrik Skeppstedt 13 år, 4 månader sedan.
Skapare
Fredrik Skeppstedt
Medlem

 

Hej alla!
 
Jag har ett par års erfarenhet av Canon 450D med medföljande 18-55-objektivet och Canon EF-S 50-250 IS. Nu tittar jag på att köpa en egen kamera och funderar på Canon 500D, eller 550D. Är skillnaden på bildkvalitet stor, eller är det bättre att lägga pengarna på objektiv (där jag tittat skiljer det ca 1000 kr mellan 500 och 550)?
 
Jag fotar mest utomhus och för det mesta släkt och vänner, men även en del landskap när jag reser. 
 
Jag funderar att antingen köpa enbart ett kamerahus med ett Canon EF 35mm f/2 och ett  Canon EF-S 50-250 IS (hur är Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM i jämförelse?). Alternativt köpa kameran med standardobjektivet (18-55mm, vilket kostar 500kr mer) och lägga allt krut på ett Canon EF 70-200mm f/4L USM. 
 
Hur stor skillnad blir det vid fotografering utomhus utan stativ om jag väljer det finare teleobjektivet utan IS och vad är det egentligen som jag betalar så mycket mer för (mer än den grå färgen)? 
 
Bästa hälsningar 
Fredrik

Du måste vara inloggad för att fortsätta

Bonnier Digital FOTO
Bonnier Publications
Utgiver: Helena La Corte
Alla inlägg på Bonnier Digital FOTOs forum återspeglar de enskilda användarnas åsikter och är inte ett uttryck för Bonnier Publications ståndpunkter.